Λευκωσία: Τα πρώτα μικροπροβλήματα αντιμετώπισε χθες το Μπαρμπαρός κι αυτό γιατί πριν το μεσημέρι σε δύο περιπτώσεις είχε προβλήματα το συνοδευτικό Deep Supporter με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ακολουθεί και να παρέχει «προστασία» από άλλα πλοία στην περιοχή, μεταξύ του σεισμογραφικού και των μήκους έξι χιλιομέτρων καλωδίων που έλκει με τον σεισμογραφικό εξοπλισμό. Ωστόσο, αυτό δεν εμπόδισε το Μπαρμπαρός να συνεχίσει χωρίς διακοπή τις σεισμογραφικές του έρευνες που χθες κινήθηκαν παράλληλα με τις νότιες ακτές της Κύπρου και κυρίως στα τεμάχια 2 και 3 της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Την ίδια ώρα οι εργασίες στο Saipem 10000 προχωρούν με βάση το χρονοδιάγραμμα και αναμένεται ότι πριν το τέλος Νοεμβρίου η γεώτρηση επί της ουσίας θα έχει ολοκληρωθεί και θα γίνουν οι πρόσθετες εργασίες, μετρήσεις και δειγματοληψίες, ώστε να σφραγιστεί και το γεωτρύπανο να μετακινηθεί βορειοδυτικά για τη δεύτερη γεώτρηση.

Στο μεταξύ, δρομολόγια από το αεροδρόμιο Λάρνακας προς το γεωτρύπανο Saipem 10000 μέχρι και έξι φορές την ημέρα, πραγματοποιούν τα δύο ελικόπτερα Augusta AW 139 της Inaer, που έχουν μεταφερθεί στην Κύπρο μετά από διετή συμφωνία με την ENI για εξυπηρέτηση των δραστηριοτήτων της στην Κύπρο.

Οι πτήσεις από το αεροδρόμιο Λάρνακας προς το γεωτρύπανο, γίνονται σε χαμηλά ύψη –300 έως 800 μέτρα– και διαρκούν περίπου 25 λεπτά ανά κατεύθυνση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ελικόπτερο που προσγειώνεται στο διαμέτρου 27 μέτρων ελικοδρόμιο του Saipem 1000, δεν παραμένει στο γεωτρύπανο για πάνω από 15 λεπτά, αφού επιβιβάζει το προσωπικό που θα μεταφερθεί στη Λάρνακα και αναχωρεί αμέσως.

Οι τακτικές διαδρομές, με τη μεταφορά προσωπικού και εκπροσώπων κυβερνητικών υπηρεσιών, όπως και εξειδικευμένων τεχνικών από ξένες εταιρείες που εκτελούν ελέγχους ή άλλες έκτακτες εργασίες στο γεωτρύπανο, αποτελούν ακόμα μια ένδειξη ότι οι εργασίες προχωρούν κανονικά. Να σημειωθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις τις τελευταίες μέρες, τα ελικόπτερα της Inaer έχουν πετάξει σε σχετικά χαμηλό ύψος πάνω από το Μπαρμπαρός και τα συνοδευτικά πλοία, αλλά και τουρκικά πολεμικά καθ’ οδόν προς το γεωτρύπανο ή κατά την επιστροφή, χωρίς ουδέποτε να υπάρξει πρόβλημα.

Η εξυπηρέτηση των γεωτρητικών δραστηριοτήτων της ΕΝΙ από το αεροδρόμιο Λάρνακας, γίνεται σε συνεργασία με την εταιρεία Skylink, ενώ έχει διατεθεί και χώρος για τεχνικά υπόστεγα των ελικοπτέρων.

Πρόβλημα η κίνηση στο αεροδρόμιο

Ένα από τα βασικά προβλήματα στη διεκπεραίωση της διά αέρος σύνδεσης με το γεωτρύπανο, είναι το γεγονός ότι επειδή αυτή γίνεται μέσω του αεροδρομίου Λάρνακας, οπότε κατά τις ώρες προσγειώσεων και απογειώσεων αεροσκαφών, το ελικόπτερο αναγκάζεται να πραγματοποιεί κύκλους σε θαλάσσια περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο, ώστε να αναμένει να αποδεσμευτεί η περιοχή. Για παράδειγμα χθες, στη επιστροφή του ελικοπτέρου από το δεύτερο δρομολόγιο προς το Saipem 10000, το ελικόπτερο πραγματοποίησε έξι κύκλους μέχρι να πάρει άδεια για προσγείωση. Κάτι που δείχνει ακόμα μια φορά, ότι το αεροδρόμιο Λάρνακας δεν είναι ο ενδεδειγμένος χώρος για βάση ελικοπτέρων για παρόμοιες δραστηριότητες.

Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης