Thursday, October 9, 2014

Πώς βλέπουν οι εταιρείες τις τουρκικές προκλήσεις; (Interview by VP of SeaNG) | SigmaLIVE

Πώς βλέπουν οι εταιρείες τις τουρκικές προκλήσεις;

Οι πετρελαϊκές εταιρείες είναι συνηθισμένες στο να εργάζονται υπό πολύ πιο εχθρικές περιοχές από ότι η Κύπρος, δήλωσε σε συνέντευξη του στο SigmaLive, ο Αντιπρόεδρος της εταιρείας Sea NG, σχολιάζοντας τις τουρκικές προκλήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ.
Ο Αdam Hedayat, σε ερώτηση κατά πόσο τέτοιες ενέργειες ή εξαγγελίες, όπως αυτές της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ, επηρεάζουν τις αποφάσεις και τις ενέργειες των πετρελαϊκών εταιρειών που εμπλέκονται είπε:
«Καταρχήν οι εταιρείες αξιολογούν τα ρίσκα. Όμως είναι πολύ συνηθισμένες στο να εργάζονται υπό πολύ πιο εχθρικές περιοχές. Έχουν επίγνωση του κινδύνου αλλά και του οφέλους που υπάρχει σε κάθε περίπτωση. Εγώ ελπίζω ότι θα βρεθεί λύση στο κυπριακό και ότι τα οφέλη θα τα απολαμβάνουν και οι ελληνοκύπριοι και οι τουρκοκύπριοι αλλά και γενικότερα η περιοχή», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Καναδός αντιπρόεδρος της εταιρείας Sea NG, μίλησε στο SigmaLive, για τις προοπτικές που θα μπορούσε να έχει η επιλογή μεταφοράς φυσικού αερίου από τα κυπριακά κοιτάσματα μέσω πλωτών μονάδων συμπιεσμένου ΦΑ (FCNG), στην Κύπρο για ηλεκτροπαραγωγή, ή στις γειτονικές χώρες για εξαγωγές. Τόνισε ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, η Κύπρος θα μπορούσε να βάλει άμεσα στην οικονομία της 1,3 δις δολάρια, σε περίπτωση που επιλέξει την λύση του FCNG.
To FCNG είναι πλέον διαθέσιμο
Η τεχνολογία του FCNG, είναι πλέον διαθέσιμη εξήγησε ο Adam Hedayat, αφού έχει πάρει όλες τις εγκρίσεις που χρειαζόταν από τους διεθνείς οργανισμούς, συνεπώς πλέον δεν θεωρείται κάτι ανέφικτο. Προϋπόθεση για να λάβεις την άδεια για κατασκευή πλοίου μεταφοράς συμπιεσμένου ΦΑ, είναι να περάσεις όλους τους σχετικούς ελέγχους και να είσαι έτοιμος να παραδώσεις τα σχέδια στον κατασκευαστή για να ξεκινήσει, είπε. Παράλληλα είπε ότι πρόκειται για μια πιο απλή επιλογή από ότι η το υγροποιημένο ΦΑ (LNG), καθώς το μόνο που γίνεται είναι να μπαίνει το ΦΑ στο πλοίο και να μεταφέρεται. «Στην ουσία πρόκειται για ένα πλωτό αγωγό. Οι αγωγή είναι μια μορφή συμπιεσμένου αερίου».
Σε εξέλιξη αρκετά έργα
Ερωτηθείς για το πότε θα δούμε την τεχνολογία στην πράξη, είπε ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη αρκετά έργα με πολυεθνικές εταιρείες, ωστόσο υπάρχει ζήτημα εμπιστευτικότητας. Το πρώτο πλοίο CNG, ανέφερε, κατασκευάζεται αυτή την στιγμή στην Κίνα και το γεγονός ότι χρηματοδοτείται από μια τεράστια εταιρεία, αποδεικνύει ότι υπάρχει εμπιστοσύνη. Το κάθε έργο είπε, εξαρτάται από το μέγεθος του πλοίου, τις αποστάσεις, τις ποσότητες φυσικού αερίου, τον τρόπο και τον χώρο φόρτωσης και εκφόρτωσης. Η εφαρμογή ήδη προχωρεί προς τα εμπρός. Η περίπτωση της Κύπρου για μεταφορά ΦΑ στον ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό της χώρας και για εξαγωγή ποσοτήτων στις γύρω αγορές θα μπορούσε να διεκπεραιωθεί από εμάς.  
Πιο φτηνό το κόστος των εγκαταστάσεων
Εξήγησε επίσης, ότι το κόστος μεταφοράς του υγροποιημένου ΦΑ είναι χαμηλότερο από ότι το συμπιεσμένο, όμως από την άλλη, οι εγκαταστάσεις και οι υποδομές που χρειάζονται για το LNG είναι πολύ πιο δαπανηρές.
Μείωση του κόστους παραγωγής ηλεκτρισμού στο μισό
Ο ίδιος συστήνει την επιλογή του FCNG για τους εξής λόγους:
  • Μπορεί να αρχίσει η μεταφορά σε 26 μήνες
  • Θα μειώσει το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας επειδή το κόστος των καυσίμων που αγοράζει σήμερα η ΑΗΚ είναι $13-15 ανά εκατομμύριο BTU – Με δικό μας ΦΑ μπορεί να κοστίζει $5+$2 μεταφορά=7$ - Αυτό θα μειώσει το κόστος στο μισό και θα έχει όφελος 20% στον καταναλωτή
  • Το να πάρεις ένα μικρό ποσοστό ΦΑ για εξαγωγή στην Ελλάδα χωρίς να επηρεάζει το μέλλον του τερματικού και να το πωλείς σε λογική τιμή θα φέρει στην οικονομία γύρω στα $900 εκ.
Σύνολο η Κύπρος μπορεί να κερδίσει $1,3 δις
«Προτιμάτε να περιμένετε 10 χρόνια για να βρείτε ΦΑ, με την πιθανότητα να μην βρείτε, για να έχετε τερματικό υγροποίησης με στόχο να εξάγεται παγκόσμια πιο πιθανόν στην Ασία, όπου οι τιμές είναι καλύτερες; Ή προτιμάτε την ευκαιρία να βάλετε 1,3 δις στην οικονομία. Η σωστή απόφαση είναι να γίνουν και τα δύο. Συνεπώς βάζεις μεσοπρόθεσμα ρευστό στην οικονομία που το έχει ανάγκη και σχεδιάζεις για το μέλλον», τόνισε.
Τέλος ο Adam Hedayat είπε ότι βρίσκεται σε διάλογο με την κυπριακή κυβέρνηση από το 2006. «Συμμετείχαμε στον πρώτο διαγωνισμό της ΔΕΦΑ για την ενδιάμεση λύση. Δεν συμμετέχουμε στον νέο διαγωνισμό γιατί αφορά και προμηθευτές ΦΑ. Εμείς απλά προσφέρουμε υπηρεσίες μεταφοράς», κατέληξε.
zannettos@sigmalive.com
- See more at: http://www.sigmalive.com/news/politics/169014#sthash.7CmS3pZv.OOkXaDwT.dpuf



Link to source: http://www.sigmalive.com/news/politics/169014